ingrezzo logo

Boken

Har du tänkt på att sälj och marknad, det vill säga försäljningsavdelningen och marknadsavdelningen, alltid paras ihop. Som om de hörde ihop. Som ett gammalt strävsamt äkta par. Men så ser verkligheten inte ut i många företag. Sälj och Marknad förstår inte varandra och förstår inte heller att de båda, tillsammans, har ett ansvar för att företagets intäktsmål ska uppnås. Sälj menar att Marknad inte vet vad som händer ”ute på fältet” och dessutom är det Sälj som drar in pengarna som Marknad får spendera. Marknad tycker att Sälj inte tar varumärket på allvar och inte förstår tanken med långsiktiga affärer.

Om detta handlar boken ”Uppgörelsen” – skriven av Christina Varenius, Joakim Harping och Ulrika Sandborg. Det är en rolig, intressant och spännande faktabok skriven i romanform om det fiktiva företaget Powersoft. Vi får följa marknadschefen Robin, försäljningschefen Kaj och VD Andrea genom konflikter och samarbetsproblem till insikten om att samarbete är nånting som hela företaget tjänar på.

Beställ boken här – 200 kr ex moms
Är du intresserad av föreläsning eller ett seminarium – läs mer här.

”Sälj och Marknad har alltid varit uppdelade på två skilda avdelningar. Litteraturen har också skrivits med fokus på respektive område. Nu äntligen kommer en bok som både ökar förståelsen mellan dessa avdelningar och som ökar betydelsen av samarbete. Dessutom både lättläst och spännande och är en given lärobok i undervisning.” Pontus Granath, konsult/styrelseledamot, tidigare bl a VD på Sälj- och Marknadshögskolan

bokOmslag

Denna sida använder cookies. En cookie är en liten textfil som placeras på din dator och denna används för att du ska uppleva sajten på bästa sätt. Cookie-policy