ingrezzo logo
marknads foring

Sociala media i all ära

– men om du inte kan grunderna i marknadsföringen är det stor risk att du slösar bort din tid, energi och pengar på fel saker.

Utbildningen som på två dagar ger kunskap och skapar förståelse om och för marknadsföringsarbetet. Du får en konkret plan som du kan jobba vidare från på en gång.

Utbildning i Grundläggande marknadsföring
– öppen utbildning för max 6 deltagare per gång.

Under två dagar arbetar går vi igenom hur du arbetar med ditt varumärke och hur du gör en marknadsplan. Du arbetar med ditt eget företag och vi använder varandra som bollplank och inspirationskälla.
Vi kommer att gå igenom:

  • Affärsidé, vision och kärnvärden
  • Kundsanalys – vilka är mina kunder och vad är viktigt för dem
  • Omvärldsanalys – vad påverkar mitt företag utifrån
  • Konkurrenter – vilka är de och hur ska jag förhålla mig till dem
  • Position på marknaden – hur uppfattas mitt företag i jämförelse med mina konkurrenter
  • Målsättningar – sätt rimliga, och smarta, mål så att du når din vision
  • Media – vilka media finns det och hur ska jag arbeta med rätt media för att nå rätt målgrupp
  • Handlingsplan – vi gör en handlingsplan för nästa år så du vet vad du ska göra, för vem och på vilket sätt

Du får verktyg och lär dig marknadsföringsbegrepp som kommer att förändra och förenkla ditt marknadsföringsarbete framåt.

Passar för:

VD och ägare på mindre företag som inte har någon marknadsansvarig
Ny på marknadsavdelningen som snabbt behöver komma in i arbetet
Säljare och säljchefer som vill bredda sitt sätt att hitta och kommunicera med sina kunder

Pris: 9 750 kr ex moms

Då ingår två dagars utbildning, utbildningsmaterial inkl boken Marknad vs Sälj: Uppgörelsen, lunch och kaffe.
Tid: 18–19 september, 08.30-17.00
19–20 november, 08.30-17.00
Plats: Selected Office, Artillerigatan 6, Stockholm

Chrisitna Varenius

Kursledare:

Christina Varenius, marknadsförare och varumärkesbyggare. Christina driver egen reklambyrå sedan 10 år med fokus på att hjälpa små och medelstora företag att bli bättre på varumärkesbyggande och marknadskommunikation. Hon har också haft utbildningsuppdrag för flera av Stockholms utbildningsföretag.

Christina har arbetat på Absolut Vodka i många år och varit globalt ansvarig för marknadskommunikationen via barer, restauranger och butiker. Hon har också arbetat med direktmarknadsföring och events.

Christina har även en journalistutbildning på Poppius journalistskola och är medförfattare till boken Marknad vs Sälj: Uppgörelsen, som handlar om marknad- och säljavdelningars oförmåga att arbeta ihop på ett lönsamt och konstruktivt sätt, vad det beror på och vad man kan göra åt det.

Referenser:

Sagt om Christina som utbildare:

”Bra! Pratar och förklarar så att man verkligen förstår, ”tvingar” en att tänka till”.
”Hon var suverän på att använda sin erfarenhet och kunskap för att hjälpa deltagarna att få idéer om den egna verksamheten”
”Pedagogisk och professionell ”.

 

Anmäl dig här!

Eller kontakta Christina för frågor: 070-693 77 92

pdfladda ner pdf

Titta på ingrezzo utbildningsfilm

Denna sida använder cookies. En cookie är en liten textfil som placeras på din dator och denna används för att du ska uppleva sajten på bästa sätt. Cookie-policy